B’Rock presenteert… Cecilia Bernardini, Marcus van den Munckhof & Keiko Shichijo
Een zomerse wandeling door de Weense klassiek
Fri 22 Aug
19:00
Music centre De Bijloke, Gent
Bijloke Wonderland - Tent
Program
Wolfgang Amadè Mozart
Klaviertrio in Bes, KV254
Ludwig van Beethoven
12 variaties op ‘Ein Mädchen oder Weibchen’ uit Mozarts Zauberflöte, opus 66
Andreas en Bernhard Romberg
Duo nr. 2: Andante con variazioni op ‘Bei Männern welche Liebe fühlen’ uit Die Zauberflöte
Joseph Haydn
Moderato (uit: Klaviersonate nr. 32 in g, Hob.XVI:44)
Joseph Haydn
Klaviertrio nr. 39 in G, Hob.XV:25
Klaviertrio in Bes, KV254
Ludwig van Beethoven
12 variaties op ‘Ein Mädchen oder Weibchen’ uit Mozarts Zauberflöte, opus 66
Andreas en Bernhard Romberg
Duo nr. 2: Andante con variazioni op ‘Bei Männern welche Liebe fühlen’ uit Die Zauberflöte
Joseph Haydn
Moderato (uit: Klaviersonate nr. 32 in g, Hob.XVI:44)
Joseph Haydn
Klaviertrio nr. 39 in G, Hob.XV:25
Credits
Cecilia Bernardini, viool
Marcus van den Munckhof, cello
Keiko Shichijo, pianoforte
Mozarts vroege Klaviertrio in Bes opent met jeugdige flair: een bruisend werk vol operatische charme en virtuoze lichtheid. Van daaruit ontspint zich een boeiend spel van variaties op motieven uit Die Zauberflöte, allicht het operasucces van de eeuw. Zowel Beethoven als de neven Romberg nemen Mozarts beroemde melodieën – respectievelijk 'Ein Mädchen oder Weibchen' en 'Bei Männern welche Liebe fühlen' – als vertrekpunt voor intieme, fantasierijke bewerkingen.
Haydn, ten slotte, klinkt in twee gedaantes: eerst in de verstilde diepgang van een g-kleine sonatedeel, dan in het beroemde Zigeunertrio, waar zijn muzikale humor en ritmische brille het publiek gegarandeerd in beweging brengen.
Marcus van den Munckhof, cello
Keiko Shichijo, pianoforte
Mozarts vroege Klaviertrio in Bes opent met jeugdige flair: een bruisend werk vol operatische charme en virtuoze lichtheid. Van daaruit ontspint zich een boeiend spel van variaties op motieven uit Die Zauberflöte, allicht het operasucces van de eeuw. Zowel Beethoven als de neven Romberg nemen Mozarts beroemde melodieën – respectievelijk 'Ein Mädchen oder Weibchen' en 'Bei Männern welche Liebe fühlen' – als vertrekpunt voor intieme, fantasierijke bewerkingen.
Haydn, ten slotte, klinkt in twee gedaantes: eerst in de verstilde diepgang van een g-kleine sonatedeel, dan in het beroemde Zigeunertrio, waar zijn muzikale humor en ritmische brille het publiek gegarandeerd in beweging brengen.