Tijdelijke communicatiemedewerker Côté Jardin

vacature

Tijdelijk Contract: 2 maanden: april-mei 2017 - Muziekcentrum De Bijloke Gent

Muziekcentrum De Bijloke is dé concertzaal voor klassieke muziek in Gent. Naast klassieke muziek staan we ook voor een boeiend aanbod familievoorstellingen, jazz en nieuwe muziek. Één keer per jaar palmt het muziekcentrum de tuinen van De Bijloke in voor een grootse muzikale picknick: Côté Jardin. 

Voor editie 2017 zijn we op zoek naar een enthousiaste tijdelijke kracht die mee de communicatie rond dit gratis festival gestalte kan geven. 

TAKEN

Online communicatie

  • Je verzorgt  de online communicatiekanalen voor het event: website, digitale newsletters, etc.
  • Je voedt de social media (Facebook, Instagram) met voldoende copy,
  • Je weet in alle communicatie de gevoerde en verwachte ‘tone of voice’ van dit familie-event te treffen.
  • Je bent een geboren schrijftalent en slaagt erin om de sfeer en inhoud van Côté Jardin te vertalen in aantrekkelijke teksten afgestemd op de verschillende online kanalen én verschillende doelgroepen.

Print

  • In samenspraak met de communicatiedienst denk je mee over de stijl en grafische vormgeving van het festival. 
  • Je werkt het drukwerk voor het festival uit. Affichecampagne, flyercampagne, advertenties, etc. Je hoeft geen ontwerper te zijn, maar je moet wel copy kunnen schrijven, meedenken over welke communicatieproducten er allemaal moeten worden gemaakt.

‘In situ’ communicatie

Op een festival is er veel nood aan allerlei bewegwijzering, bannering, prijslijsten, infostanden, etc.

  • Je bedenkt en ontwikkelt alle nodig “in situ” communicatie. 
  • Je helpt deze in overleg met communicatie-, productie- en cateringteam uit te werken.
  • Je volgt de aanmaak en uitwerking ervan op. 

PROFIEL

  • Je bent beschikbaar vanaf begin april.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het realiseren van grote evenementen.
  • Je werkt nauwgezet en levert kwaliteit.
  • Je hebt ervaring met het aansturen en begeleiden van een marketingcampagne. Zowel op vlak van vormgeving, drukproces, distributie, mediabeheer, advertering,...
  • Je hebt ervaring met het schrijven van goede copy en kan van social media posts tot newsletters de juiste ‘tone of voice’ voeren die bij een dergelijk familiefestival past.
  • Je weet de hoofd- van de bijzaak te scheiden als het aankomt op het aanmaken van communicatieproducten rond een evenement: Je begrijpt wat er op een goede affiche staat, wat er belangrijk is in een brochure, etc. 
  • Je hebt een perfecte kennis van het Nederlands en bent in staat foutloos te schrijven in al je posts en copy.
  • Je hebt een passie voor social media en online communicatie. Je weet perfect hoe je deze middelen kan inzetten om een breed en divers publiek te bereiken. 
  • Je kan hands-on meewerken en -denken aan het realiseren van het evenement.
  • Je organisatietalent zorgt ervoor dat je de dingen die je zelf kan efficiënt uitvoert en de zaken die je uitbesteedt probleemloos inplant.
  • Je bent flexibel en kunt goed overweg met deadlines.
  • Je hebt een grondige kennis van hoe Facebook werkt en hoe je daarmee een event opzet, een pagina beheert, etc.  
  • Overweg kunnen met Adobe CC is een absoluut pluspunt.

AANBOD

Correcte verloning. Prestaties te verrichten op zelfstandige basis of als werknemer (tijdelijke overeenkomst).

In dienst kunnen treden: zo snel mogelijk

SOLLICITEREN

Overtuig ons met je CV en korte maar krachtige motivatie naar

karel.lievens@debijloke.be

ten laatste op woensdag 15 maart 2017.